Avrasya Tüneli’ni 6 yılda 97 milyon araç kullandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı yazılı açıklamada, Avrasya Tüneli’nin resmi açılışının 20 Aralık 2016’da yapıldığını ve araç geçişine 22 Aralık 2016’da başlandığını hatırlattı.
Karaismailoğlu, dünyada kıtaları birbirine bağlayan ilk ve tek çift katlı karayolu tüneli olan Avrasya Tüneli’nin, İstanbul Boğazı geçişinde 6 yıldır sürücülere hızlı, güvenilir ve konforlu bir alternatif olarak hizmet verdiğine işaret etti. ” 5 kilometre uzunluğundaki tünel, kıtalar arası araçlar için en hızlı geçişi sağlıyor.“sözünü kullandı.
Yakıttan ve zamandan tasarruf edin
9 Kasım’da tünelden 71 bin 110 aracın geçişiyle 2022 geçiş rekorunun kırıldığı bilgisini veren Karaismailoğlu, ” Aralık ayında günlük ortalama geçiş 63 bin oldu. Avrasya Tüneli’nden açılışından bu yana toplam 97 milyon araç geçti. Ayrıca 1 Mayıs 2022 prestijiyle motosiklet kullanımına izin verilen Avrasya Tüneli’ni 232 bin 452 motosiklet sürücüsü tercih etti.“değerlendirmesini yaptı.
Yatırım bedeli 1,2 milyar dolar olan Avrasya Tüneli ile İstanbulluların zamandan ve yakıttan tasarruf ettiklerine işaret eden Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
” 407 milyon doları zaman, 134,1 milyon doları akaryakıt, 12 milyon doları çevre ve 212,1 milyon doları diğer kalemler olmak üzere toplam 765,2 milyon dolar tasarruf sağlıyoruz. Tünel milli gelire 2 milyar dolar, üretime 4,1 milyar dolar, ihracata 340,4 milyon dolar, vergiye 116,5 milyon dolar katkı sağlarken, yıllık istihdama katkısı 7,7 bin kişi oldu. Avrasya Tüneli, diğer boğaz geçiş alternatiflerinin seyahat sürelerine göre 11 Kasım’da Kozyatağı-Bakırköy istikametinde akşam trafiğinde kullanıcılarına 133 dakika zaman kazandırdı. Kullanıcıların akşam saatlerinde aylık 54 dakika zaman kazancı oldu Kozyatağı-Bakırköy tarafında saat, Bakırköy-Kozyatağı tarafında sabah 34 dakika.“
Bakan Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin uluslararası birçok ödüle de sahip olduğunu hatırlatarak, aracın tüneldeki hızının Kalp Pili ile sabitlendiğini ve trafik verimliliğinin yüzde 8,5 arttığını belirtti. Uygulama alanında trafik kazası yaşanmadığını vurgulayan Karaismailoğlu, trafik sıkışıklığının yaklaşık yüzde 53 oranında azaldığını bildirdi. Karaismailoğlu, tünelle birlikte egzoz gazlarında yüzde 12’ye varan azalma olduğunu belirtti.
Dünyanın önde gelen projelerinden biri
Dünyanın önde gelen projeleri arasında yer alan Avrasya Tüneli’nin planlanandan 8 ay önce, 3 yıl 11 ayda tamamlandığını hatırlatan Karaismailoğlu, projenin yapım sürecinde birçok sorunu olduğunu söyledi. “ilk” Projeyi başarıyla yürüterek dünyada tünelcilik alanında yeni bir çağ açtığını vurguladı. Karaismailoğlu, tünelin yapımında İstanbul’un tarihine ve dokusuna da saygıyla davranıldığına dikkati çekerek, ” UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde tescilli olan İstanbul’un tarihi yarımadasında gerçekleştirilen tüm tasarım ve yapım çalışmaları UNESCO’nun önerileri dikkate alınarak gerçekleştirilmiştir. Tarihi yarımada ve çevresi ile tam uyumlu, İstanbul siluetini bozmayan bir mimari oluşturulmuştur. Avrasya Tüneli’nin iç mimarisinde ve aydınlatma tasarımlarında, giriş kemerlerinde ve portal girişlerinde, Mimar Sinan’ın eserlerindeki ‘gülbezek’ ve ‘çarkıfelek’ gibi motif ve çizgiler tarihe ve Mimar Sinan’a saygı göstermek için tercih edilmiştir. .“değerlendirmesini yaptı.
” Türkiye mega projelerle bir döneme giriyor. Diğerleri kilometrelerce söz üretir, millete faydası olmaz. Bir yandan da işimize bakıyoruz, yollar, köprüler, havaalanları yapıyoruz. Milletimize aş ve iş imkanları sunuyoruz. Türkiye’nin geleceğini inşa ediyoruz. 20 yıldır olduğu gibi bundan sonra da milletimize aşkla hizmet etmeye devam edeceğiz.“